אופנוע – השתתפות עצמית מה המשמעות לכך ?
האופנוע כלי הרכב הזעיר הדו גלגלי בו משתמשים רבים מהעושים דרכם ברחבי העיר , נוהגים אשר חשובה להם הגישה והנוחות בהגעה ממקום למקום , שליחים של חברת שליחויות או שליח של בית עסק אשר מתניידים בעזרת כלי רכב זה במהירות , כל אלו מצויים שעות רבות על גבי הכביש וכפועל יוצא מכך חשיפתם לסכנת תאונה הינו גדול ביחס לכלי רכב אחרים .
ביטוח האופנוע או הקטנוע נעשה בעיקר על ידי חברת המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ "הפול" ( 'קיימות עוד מספר חברות ביטוח מועטות אשר מציעות פוליסה מסוג זה ) וזאת לאור העובדה כי חברות הביטוח רובם אינם מעוניינות להנפיק ולבטח כלי רכב זה שהינו בעל סיכון מוגבר במעורבות ב תאונות דרכים, לצורך כך הוקם גוף זה .
בשנים האחרונות נפוצה האפשרות לקבלת ביטוח מוזל וזאת בתנאי שהנוהג ברכב משתתף בהשתתפות עצמית לרוב בשיעור 25,000 ₪ – 18,000 ₪ .
מה משמעות הוצאת פוליסה מוזלת זו ביום דין , ביום בו אירעה תאונת דרכים בה מעורב כלי הרכב דו גלגלי ?
חשוב להבין כי פעמים רבות נוהג האופנוע אשר נחבל קלות יכול שיהא זכאי לפיצוי בגין מרכיב הכאב וסבל וזאת כאשר כמובן לא נותרת נכות , אך בכל זאת נזקק הרוכב לקבלת טיפול רפואי או שנותרו אצלו סימני פגיעה שאינם מגיעים לכדי נכות רפואית , ואולם ברגע שבו הונפקה פוליסה מסוג זה הדבר עלול לגרום לכך שהנוסע לא יקבל פיצוי בסופו של יום , שכן סך ההשתתפות העצמית שלו גבוה יותר ממה שיכול היה לקבל כפיצוי עבור נזק זה שנגרם לו .
כמובן שבמידה והנזק הינו קשה ונותרת נכות הרי שהפוליסה תכסה אך גם אז יופחת שיעור סך ההשתתפות העצמית .
לסיכום יש לחשוב היטב בטרם רכישת תעודת ביטוח חובה לכלי רכב דו גלגלי ולקחת בחשבון את המשמעויות השונות בהינתן היום בו חס וחלילה נגרמת תאונת אופנוע.