contact us

03-6124355

03-6124355 | 04-6860977 | 052-3422990

זמינים לכל שאלה.

facebook

נהיגה במהירות מופרזת – החמרה בענישה

נהיגה במהירות מופרזת הינה עבירת תעבורה שכיחה ביותר, ועל כן משטרת התנועה נוהגת לאכוף אותה בקביעות ובחומרה.
הסיבה העיקרית לכך היא העובדה כי מהירות הנסיעה משפיעה באופן ישיר הן על הסיכוי להיות מעורב בתאונה והן על חומרת התאונה.

 החוק והאכיפה בדיני תעבורה :

סעיף 54 לתקנות התעבורה מציין מהן אותן מהירויות, אשר הינן בגדר מהירות מותרת לאזור מסוים ובהתאם לסוג הרכב.
לצורך האכיפה המשטרה נעזרת במצלמות נייחות הניצבות על גביי עמודים לאורך הכביש או במכשירים המופעלים על ידי שוטרי התנועה העומדים בשולי הדרך.
לצערנו במדינת ישראל אין כמעט נהג שמעולם לא חטא בעבירה זו. עם זאת צריך להדגיש כי אין דין העובר על המהירות המותרת ב – 5 קמ"ש כדין זה שעבר את המהירות ב – 50 קמ"ש ובסיכון שאותו נהג יוצר לשאר הנהגים ולעצמו.

זו בדיוק הסיבה שהמחוקק מתייחס לעבירה זו בצורה מדורגת וקובע את חומרת הענישה בהתאם לגובה המהירות.
לדוגמה: מהירות מופרזת בדרך עירונית : נסיעה במהירות של עד 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת תזכה אתכם בקנס של 250 ₪. לעומת זאת נהיגה במהירות העולה על 30 קמ"ש מהמהירות המותרת תוביל לרוב פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה ל – 30 יום, רישום נקודות והזמנה לדין.

העונש הצפוי במהירות מופרזת :

חשוב להבין כי במידה ונהגתם במהירות מופרזת המובילה להעמדה לדין, העונש שייגזר עליכם, במידה ותורשעו, יושפע מעבירות תנועה קודמות, הוותק ונסיבות האירוע. היות ובתי הדין מתייחסים בחומרה לעבירה זו, ברוב המקרים ההרשעה כוללת בתוכה גם עונש כספי (קנס) וגם שלילת רישיון נהיגה למספר חודשים.
פעמים רבות הנהגים סבורים כי היות ומדובר "סך הכל" בעבירת תעבורה ועוד כה שכיחה כמו מהירות מופרזת הם נוטים שלא לייחס חשיבות רבה להזמנתם לדין ובוחרים להתייצב בפני התובע והשופט לבדם. אך לאחר הרשעתם לפי מלוא חומרת העבירה, מבינים את טעותם ואת הנזק שגרמו לעצמם ולעיתים לבני ביתם במקרים בהם תלויים בני הבית ברישיון הנהיגה שנשלל (אב המשפחה, עבודה המצריכה התניידות וכד').

פסק דין שניתן בבית משפט לתעבורה :

לאחרונה הסתיים בהצלחה רבה תיק נוסף אשר טופל במשרדנו, אחד מיני רבים בתחום זה. מדוע בהצלחה רבה ? כי סופו של התיק היה בהסדר טיעון.
דובר בנהגת (נאשמת) אשר עברה את המהירות המותרת ב 57 קמ"ש בדרך בין עירונית.
הנהגת זומנה באופן אוטומטי לדיון והייתה חשופה לעונש של שלילת רישיון נהיגה למס' חודשים, קנס ו- 10 נקודות.
בסופו של יום ולאחר דין ודברים עם התובעים מיחידות התביעות בצפת והיות ולנאשמת לא היו עבירות תנועה קודמות והנ"ל תלויה ברישיונה לצורך עבודתה, סוכם על עונש מופחת של שלילת רישיון נהיגה על תנאי של שנתיים בלבד (כלומר רישיונה של התובעת נותר בידיה !) וקנס של 1,000 ₪ שנפרס לנוחיותה של הנאשמת לתשלומים.
חשוב להבין כי אין מדובר בתיקים פשוטים ולפעמים נדרשת בחינה של ממש של נסיבות האירוע, בחינת אמינות המכשיר בו נעשתה המדידה, בדיקה האם הכיול של המכשיר התבצע בצורה תקינה, האם השימוש בו היה על פי כל הכללים והנהלים, האם בשטח היו גורמים שונים (דוגמת אנטנות) היכולים להשפיע על אמינות המכשיר ועוד.
כך גם אם המהירות נמדדה באופן אוטומטי ע"י צילום במצלמת מהירות, חשוב לוודא כי מקבל הדו"ח / ההזמנה לדין, הוא זה שנהג ברכב במועד הנטען וכי הפרטים המופיעים בדו"ח ו/או בהזמנה לדין תואמים את פרטי הנהג.

לסיכום ,
לכן, במקרה שקיבלתם דוח או הזמנה לדין בגין נהיגה במהירות מופרזת ואתם מעוניינים לטעון לצדקתכם בעניין, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בתחום התעבורה בכדי שיוכל לבחון האם יש לכם טענות טובות ולעזור לכם לנסח אותן בצורה יעילה ובהירה ולקבל עבורכם את התוצאה הטובה ביותר !

ניתן לקרוא עוד בנושא : מהירות מופרזת.

לתיאום פגישה במשרדנו התקשרו 03-6124355

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.