contact us

03-6124355

03-6124355 | 04-6860977 | 052-3422990

זמינים לכל שאלה.

facebook

רשלנות רפואית במהלך ניתוח אף

ניתוחי אף הפכו להיות מאד פופולריים ומקובלים בשנים האחרונות, הן בקרב צעירים והן בקרב מבוגרים. זהו הליך הנחשב לקל יחסית, אך הוא טומן בתוכו מגוון סיכונים וסיבוכים אפשריים, ובין היתר, זיהומים, דלקות, הפרעות בדרכי הנשימה, שטפי דם, צלקות הנראות לעין, אף א-סימטרי, הפרעות במערכות הנשימה וכיו"ב. לכן, על אף שזהו הליך רפואי פשוט באופן יחסי, עלולים להיגרם נזקים רבים: פיזיים, נפשיים, תפקודיים ואסתטיים.

ניתוח אף יכול להיעשות משני טעמים: טעמים רפואיים וטעמים אסתטיים. לעתים, נעשה ניתוח אשר עונה על שתי המטרות יחדיו.

רשלנות רפואית בניתוח אף יכולה להיות תוצר של מגוון נסיבות:

רשלנות בביצוע הבדיקות המקדימות לניתוח

מטופלים שונים אחד מהשני בפרמטרים שונים, ולכן על המטופל לעבור שורה של בדיקות מקדימות לבדיקת ההתאמה אל הניתוח. במידה והרופא המטפל מתעלם מנתונים מסכנים ו/או קובע דיאגנוזה שגויה אשר מובילה לגרימת נזק, הדבר עשוי בדיעבד להוות מחדל רפואי.

אי עמידה בחובת הגילוי והזהירות המוגברת

חובת הזהירות המוטלת על הצוות המטפל הינה מן הגבוהות. בנוסף, מכיוון שבמרבית המקרים ניתוח אף הינו ניתוח אלקטיבי, קרי, ניתוח שאיננו נחשב כדחוף ומציל חיים, קיימת חשיבות מרבית בטרם התחלת הניתוח לנושא קבלת הסכמה מדעת, כאשר על הרופא למסור ולהסביר את כל הפרטים וכל המידע הרלוונטי למטופל, החל מפירוט מהות ההליך ועד הסיכונים והסיבוכים הכרוכים בניתוח. במידה וחובת הגילוי הופרה, בין אם לא ניתן הסבר ראוי ובין אם לא ניתן הסבר כלל, ניתן יהיה לבחון הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות בהליכי הניתוח

מעצם טבעו של הפעולה הכירורגית, אשר נעשית על-ידי אדם, מתרחשים לעתים מחדלים רפואיים העשויים לגרום לסיבוכים שונים באזור האף ובמערכת הנשימה. במידה והניתוח הוכח כלקוי או שבוצע שלא לפי הפרמטרים הרפואיים הנדרשים, יהיה ניתן לבחון עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

להלן דוגמא: תובע כבן 18.5 עבר ניתוח בעקבות בעיות נשימה מהן סבל על רקע חבלות באפו כשנה וחצי קודם לכן. הניתוח כלל יישור האף והסרת הגיבנת, תיקון קצה האף ותיקון חלקי של מחיצת האף, כאשר חלק מסוים של המחיצה העקומה לא נכרת על-מנת להימנע מפגיעה בתמיכות האף. התובע טען כי לא הוסבר לו לפני הניתוח הראשון על הסיכונים והנזקים העלולים להיגרם לאפו ועל סיכויי ההצלחה של הניתוח. הניתוח הראשון לא הביא להקלה במצבו של התובע ואפו התנפח ונותר לא סימטרי. התובע עבר ניתוח מתקן, כאשר לא נעשה כל ניסיון ליישר את פירמידת האף, כאשר המנתח סבר כי השיקולים הבריאותיים עדיפים על פני השיקולים האסתטיים ולכן לא ניתח פעם נוספת. גם לאחר הניתוח השני לא חל שיפור במצב אפו של התובע והא-סימטריה באפו נותרה. זאת ועוד, נותרו בעיות הנשימה מהן סבל התובע, אשר בגינן פנה מלכתחילה לקבלת הניתוח. בית- המשפט פסק לטובת התובע פיצויים בגין 102,000 ₪.

מאחר שלא פעם הנזקים הנגרמים כתוצאה מניתוח אף כושלים הינם בלתי הפיכים, סכום הפיצויים בתביעות מסוג זה עשויות להיות גבוהות מאד. חרף זאת, חשוב לציין כי לא כל תוצאה של ניתוח אף אשר לא תואמת את ציפיות המטופל, תהווה עילה להגשת תביעה בעילת רשלנות רפואית. לכן, בכל מקרה בו ישנו חשד לרשלנות רפואית לאחר ניתוח אסתטי ככלל, ולניתוח אף בפרט, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין המומחה בתחום הרשלנות הרפואית.

משרד עורך דין נזקי גוף דוד ניר בעל ניסיון עשיר וידע רב בתחום רשלנות רפואית, כאשר במהלך השנים ניהלנו תיקי רשלנות רפואית רבים, והענקנו ללקוחות המשרד סיכוי גבוה יותר להצלחה בתביעותיהם לקבלת הפיצוי המקסימלי.

לתיאום פגישה במשרדנו התקשרו 03-6124355

 

להלן קישורים חשובים  בנושא : 

משרד הבריאות

מדינת ישראל – הרשות השופטת

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.