לצערנו בשנים האחרונות, אנו עדים לעליה במס' תאונות דרכים קשות ותאונות דרכים קטלניות, כאשר מרבית תאונות הדרכים הן תאונות אופנוע או תאונות קטנוע.
אין ספק כי רוכבי האופנוע / רוכב הקטנוע , חשופים יותר לסיכוני הדרך, כאשר להבדיל מנהגי הרכב, אין להם את המכונית שתגן על גופם ושתפריד בינם לבין הכביש ושאר כלי הרכב שבדרך.
חשוב לדעת כי אופנועים וקטנועים נחשבים ככל רכב מנועי ולכן יש חובה לבטח את הרוכב בפוליסת ביטוח חובה. כידוע מטרתו של ביטוח החובה, הוא ליתן מענה במידה וייגרם נזק גוף לרוכב האופנוע, כתוצאה מתאונת דרכים.
בכל הנוגע לפיצוי, הרי שבהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975, כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, לרבות תאונת אופנוע ו/או תאונת קטנוע, זכאי לקבל פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו מחברת הביטוח אשר ביטחה אותו במסגרת ביטוח החובה.
כיום רוב חברות הביטוח לא נותנות שירות זה לרוכבי האופנוע והקטנוע, ולכן מרבית האופנועים במדינת ישראל מבוטחים בביטוח חובה אצל "הפול – המאגר הישראלי לביטוחי רכב בע"מ". חשוב לציין כי לעיתים חברות הביטוח מאפשרות לבצע ביטוח חובה מוזל יותר, כאשר הדבר כרוך בהשתתפות עצמית של רוכב האופנוע ו/או רוכב הקטנוע , משמע , במידה והנ"ל ייפגע במסגרת תאונת הדרכים ויפעל לקבל פיצוי מחברת הביטוח, יידרש לשאת בסך ההשתתפות העצמית עליה הסכים טרם רכישת הפוליסה (18,000 ₪ , 24,000 ₪ וכד').
במשך השנים משרדנו ייצג בהצלחה רבה נפגעים שסבלו מפגיעות חמורות כגון : חבלות ראש קשות, פגיעות בעמוד השדרה, פגיעות גפיים , קטיעות, צלקות, פגיעות רב מערכתיות, פיברומיאלגיה ועוד.
דוגמה לכך הוא ת.א. 304/05 אשר נדון בבית המשפט המחוזי בחיפה, בו הוחלט לפצות את התובע בסכום העולה על סך 2 מיליון ₪ בגין נזקי גוף שנגרמו לו , כאשר בעקבות התאונה התובע נותר עם שיתוק כדי 80% בידו הימנית. בתיק זה הושג תקדים על ידי משרדנו כאשר בית המשפט הכיר בעיסוקו החלקי של התובע כשליח על קטנוע אשר היה משתכר בשיעור נמוך יחסית , הנפגע אשר היה כבן 30 ואב לילד ואשתו שהיתה בהריון מתקדם עם תאומים , הסכים בית המשפט עם טענתנו כי הנפגע בוודאי היה מגביר את עבודתו בעתיד לכדי משרה מלאה מכורח הנסיבות ועל כן הכפיל את שיעור ההשתכרות העתידית פי 2 ופסק לו בשיעור ניכר יותר .
דוגמא נוספת הוא ת.א. 32498-01-13 אשר הסתיים בהסכם פשרה , לפיו פוצה התובע בסך 227,059 ₪ בגין נזקיו אשר הותירו אותו עם נכות בשיעור של 10% וכן ת.א. ת.א. 18881-10-10 בו נותר התובע, גבר צעיר, עם נכות צמיתה משוקללת של 14.5% ובגין כך פוצה בסך 290,000 ₪.
במידה ונפגעת בתאונת אופנוע / קטנוע , יש לפעול להגשת הודעה מתאימה למשטרת ישראל ולוודא קבלת דו"ח משטרה על האירוע.
מיד לאחר התאונה יש להיבדק בבית החולים, קופת חולים או כל מוקד חירום שיוכל לתת מענה רפואי ראשוני.
בהמשך יש לתעד את כל ההוצאות הנובעות מהתאונה (רכישת תרופות, עזרים אורתופדיים, נסיעות בתחבורה ציבורית / מוניות) וכן לאסוף את כל המסמכים הרפואיים של כל ביקורי הרופאים, טיפולים , מרשמים וכד'. לאחר איסוף החומר הרלוונטי, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום.
מבחינת הליך הטיפול בתביעת הפיצויים של נפגע בתאונת אופנוע, משרדנו מעניק טיפול כולל לרבות, בירור נסיבות התאונה, פנייה ראשונית לחברת הביטוח, הגשת תביעה לבית המשפט, מינוי מומחים רפואיים מטעם בית המשפט במימון חברת הביטוח וניהול התיק עד לקבלת הפיצוי.
משרדנו עוסק בייצוג נפגעי תאונות דרכים אופנוע / קטנוע מיום הקמתו, ואין ספק כי במהלך השנים נתקלנו כמעט בכל תרחיש אפשרי הקשור לנפגעי תאונות אופנוע כך שאנו בעלי ניסיון רב ועשיר בכל הקשור לניהול מו"מ עם חברות הביטוח וההליך המשפטי.
כאשר תאונות אופנוע / קטנוע הן גם תאונות עבודה, אנו מטפלים הן בהליכים לקביעת דרגת נכות במוסד לביטוח לאומי והן בהליכים המשפטיים מול חברת הביטוח.
ידיעות אחרונות