contact us

03-6124355

03-6124355 | 04-6860977 | 052-3422990

זמינים לכל שאלה.

facebook

 תאונת עבודה כתוצאה מפציעה במטבח

פציעותיהם וזכויותיהם של עובדי המטבח

המטבח הוא מרחב מסוכן ביותר. לא פעם אנו חווים תאונות במטבח הביתי אשר גורמות לנו לפציעות, כאשר אין ספק כי התאונות המתרחשות במטבחים המבשלים עבור קהל גדול במפעלים, מסעדות וכיו"ב מסוכנות הרבה יותר, כמו גם קורות הרבה יותר.

הסיכונים במטבח הינם רבים: נפילות בשל היתקלות בחפצים או כלים; החלקות על משטחי רצפה רטובים או שמנוניים; הרמה לא נכונה של משאות כבדים; פגיעות גוף הנגרמות מעמידה ממושכת ו/או מעבודות מונוטוניות חוזרניות של חיתוך ו/או קילוף; חתכים ופציעות מכלים חדים או מנפילה של כלים; סכנת כוויות משמן ו/או ממים רותחים, והרשימה עוד ארוכה. זאת ועוד, יש לזכור כי העבודה במטבח כרוכה בדרישה לעמידה קפדנית ברמת האיכות והשירות ובפרקי זמן מוגדרים, דבר העלול ליצור לא פעם לחץ אצל העובדים, אשר נוטים בשל כך לעבוד בצורה מהירה יותר וזהירה פחות.

מה עושים לאחר תאונת עבודה ?

ראשית, חשוב להבין כי מדובר בתאונת עבודה. נפגע בתאונת עבודה הינו כל מי שנגרמה לו פגיעת גוף במהלך עבודתו כעובד שכיר או כעובד עצמאי. כמו בכל תאונת עבודה העובד רשאי לפעול למימוש זכויותיו הרפואיות והמשפטיות בשני מסלולים אותם הוא יכול לשלב או לבחור רק במסלול אחד שהינו המסלול של המוסד לביטוח לאומי.

המסלול הראשון הינו הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי. במסלול זה הנפגע תובע פיצוי בגין ימי היעדרות (דמי פגיעה) ונכות מעבודה.

המסלול השני הינו תביעה כנגד המעסיק וחברת הביטוח שלו במידה והייתה התרשלות מצד מקום העבודה.

תיק תאונת עבודה כתוצאה מפציעה במטבח שטופל במשרד עו"ד דוד ניר עסק בקטין יליד 1998, אשר עבד כטבח במסעדה. באחד מהימים, בזמן עבודתו, עמד התובע ליד אחד משולחנות הנירוסטה וביצע את עבודתו, כאשר טבח אחר עבר לידו עם סיר של כ-20 ליטר מים רותחים מהכיריים לכיוון הכיור. מסיבה לא ברורה, נשמט מידיו של הטבח השני הסיר עם המים הרותחים ישירות על נעליו של התובע. כתוצאה מהתאונה סבל התובע מכוויה חמורה ברגל שמאל ובקרסול, אשר הפכה בחלוף הזמן לצלקת נוקשה. כתוצאה מהתאונה, המסעדה פיצתה את התובע בגין פגיעותיו בסך כולל של 60,000 ₪.

פעולות ראשונות לאחר תאונת עבודה :

לכן, חשוב לדעת כי מיד לאחר קרות התאונה, יש לדווח באופן מידי למעביד על התאונה (ואף רצוי ליידע עובדים נוספים), לרשום את השמות ופרטי העדים לתאונה, לצלם ולתעד את מקום התאונה, את הפציעות ואת סיבת התאונה ולבסוף חשוב להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום נזקי הגוף, לרבות תביעות נכות לביטוח לאומי ותאונות עבודה, וזאת על מנת לממש בדרך החוקית והלגיטימית את כל אשר זכאי לו הנפגע כחוק.

מומלץ טרם הפגישה עם עורך הדין להכין את כל המסמכים הרפואיים הקשורים בתאונה ובנזק. בנוסף יש לשמור כל תיעוד הקשור בתאונה לרבות קבלות עבור תשלומים שונים כגון נסיעות, ביקורי רופא, זימוני תורים, מרשמי תרופות וכיו"ב. זאת ועוד.

משרד עורך דין נזקי גוף דוד ניר עוסק בייצוג נפגעי תאונות עבודה מאז הקמתו. במשך השנים נתקלנו כמעט בכל תרחיש אפשרי בתחום זה ובדגש על אירועי נפילה של פועלי הבניין מפיגומים.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.