contact us

03-6124355

03-6124355 | 04-6860977 | 052-3422990

זמינים לכל שאלה.

facebook

נהיגה לאחר שתיית בירה או כל סוג אלכוהול אחר – שלילה?

מי לא יצא אי פעם למסיבה או אירוע ושתה בסך הכל 2 כוסות בירה, או בסך הכל בירה אחת וצ'ייסר, והרגיש שהוא לגמרי כשיר לנהיגה? כי "מה כבר יכול לקרות"?? אז זהו, ששתיית אלכוהול משפיעה על טווח רחב של כישורי הנהיגה: הקשב של הנהג, תנועת העיניים של הנהג, עמידותו לסנוור, התפיסה החזותית שלו, זמן התגובה שלו, וכיו"ב. אז נכון שככל שרמת האלכוהול בדם עולה, הסיכוי להתרחשות תאונה עולה, עם זאת, לעתים גם הכמות המזערית ביותר מספיקה בהחלט. הסיכוי של נהג שיכור להיות מעורב בתאונת קטלנית גבוה פי 17 בהשוואה לנהג שאינו נוהג תחת השפעת אלכוהול. חשוב לציין, שגם נהיגה בעייפות עלולה לגרום לתאונה קשה, וכאשר נוסיף לכך את החושך השורר בחוץ ואת השתי כוסות בירה או האלכוהול ששתינו – זו עשויה להיות מתכונת מסוכנת.

החוק אוסר על שתיית בירה או כל סוג אחר של אלכוהול בזמן שמתכננים נסיעה לאחר מכן.

אדם הנחשב לשיכור הינו אדם שריכוז האלכוהול בגופו עולה על 50 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר דם או על 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף. נהגים חדשים ונהגים מקצועיים מוגדרים שיכורים, אם בגופן יש אלכוהול בריכוז העולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר דם או על 50 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף. במהלך השנים בתי המשפט הקלו מעט עם הנהגים שהועמדו לדין בגין עבירה זו והרשיעו אותם בגין תוצאה של 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר. 290 מיקרוגרם זהו בעצם כוס בירה אחת לכל היותר.

כאשר נהג מבצע עבירה של נהיגה בשכרות, לאחר ששתה בירה או כל סוג אלכוהול אחר, הוא מקבל באופן מידי כתב אישום וזימון לבית-משפט, כמו גם זימון לשימוע בפני קצין משטרה על-מנת לפסול את רישיונו מנהלית. עונש המינימום לעבירת נהיגה בשכרות הינו שלילה לתקופה של שנתיים לכל הפחות, כאשר נלוות לכך משמעויות רבות מעבר, כגון: הנפקת טופס ירוק, קביעת תור לרופא משפחה ולאופטיקאי, ביצוע מבחן תיאורטי וביצוע מבחן נהיגה מעשי. בנוסף לעונש המינימום ובטרם ההליך המשפטי, רישיון הנהיגה של הנהג עשוי להישלל על-ידי קצין משטרה לתקופה של כ-30 ימים.

במידה והוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה בשכרות, בין אם בצדק ובין אם לא, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בדיני התעבורה, אשר הנ"ל ילווה אתכם החל מעיון בתיק המשטרה, בדיקות קפדניות בנוגע לדו"ח המשטרה, תיק המשטרה, תקינות המכשיר באמצעותו התבצעה בדיקת השכרות ועד בחינת הליך בדיקת השכרות על פי הנהלים שנקבעו בחוק.

משרד עורך דין תעבורה דוד ניר מתמחה בתחום הביטוח, הנזיקין והתעבורה ובעל ניסיון עשיר וידע רב בכל הנוגע לתחום.

לתיאום פגישה במשרדנו התקשרו 03-6124355

להלן קישורים מומלצים :

משטרת ישראל – אגף התנועה

משרד התחבורה

מדינת ישראל – הרשות השופטת

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.