contact us

03-6124355

03-6124355 | 04-6860977 | 052-3422990

זמינים לכל שאלה.

facebook

האם תרופות בהכרח תמיד משיגות את המטרה ?

האם מתן תרופות על ידי רופא או באמצעות קניה אף ללא מרשם בבית המרקחת מחייבות בחינה מדוקדקת וקבלת אחריות למטופל כאשר ניתנת החלטה כי זו התרופה שעליו לקבל ? מי האחראי לכך ועד להיכן נמדדת אחריותו ?

אין ספק כי תרופות אמורות לסייע ולרפא אותנו כאשר איננו חשים בטוב, אך לעתים הן עלולות לגרום לנו גם לנזק!

רופא אשר רושם למטופל תרופה מעוניין לסייע לו ולשפר את מצבו הבריאותי. ברם לפעמים תרופות מסוימות חושפות אותנו לתופעות לוואי שונות, שיכולות לגרום לסבל, כאבים ובמקרים גם לפגיעה ממשית .

רשלנות רפואית כתוצאה ממתן תרופות, עשויה להתרחש כאשר הרופא המטפל אינו בקיא מספיק בעברו של המטופל, כאשר התרופה אינה מתאימה למטופל או אפילו נאסרת עליו לשימוש ואף נרשם על כך בגיליון הרפואי שלו וכן כאשר המינון אינו מתאים למטופל .

 

לעיתים גם מרשם הכתוב בכתב יד לא ברור , דבר שעשוי לגרום לאי הבנה בבית המרקחת אצל הרוקח; תרופות חלופיות, עומס בעבודת הרופא אשר עשויות לגרום למתן תרופות תוך חוסר מתן תשומת לב מספקת .

חשוב לדעת, כי על הרופא להסביר למטופל את תופעות הלוואי שצפויות בנטילת תרופה כזו או אחרת, תופעות אשר על פי רוב כתובות בעלון המצורף, יחד עם זאת על הרופא למסור זאת למטופל גם בעל פה.

יש להדגיש כי ברוב המקרים המוסד הרפואי , קופת החולים או הרופא המטפל לא בהכרח יגלו לנו כי נזקינו נגרמו לנו בעצם עקר מתן טיפול תרופתי שגוי. לפיכך עלינו להיות ערניים במידה ואיננו חשים בטוב בעת נטילת התרופות.

ככל שמתעורר חשד כי נגרם נזק בגין התרופות שנלקחו , יש להיוועץ מיד עם רופא מומחה בתחום הפגיעה ולהמציא חוות דעת רפואית בעניין . מומלץ וכדאי לגשת לייעוץ משפטי ולהיעזר בעו"ד המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית .

נקודה נוספת שיש לתת עליה את הדעת היא אותו גורם אשר שיווק את התרופה , שכן לעיתים הרופא עושה את מלאכתו נאמנה ואף נוקט בכל הפעולות הנכונות ואולם דווקא כאשר המטופל ניגש לרכוש את התרופה בבית מרקחת שם מתרחשת הרשלנות כאשר המטופל מקבל לידיו תרופה לא נכונה , תרופה שפג התוקף שלה , אין ספק שגם אחריותו של הרוקח בבית המרקחת הינה גדולה ומחייבת בנסיבות . מעבר לכך גם בית המרקחת אשר רוכש ומקבל את התרופות לידיו טוב יעשה כאשר יבדוק את אותו יצרן תרופות אם אכן פעל נכון והעביר את התרופות הנכונות ללא ליקויים אשר עלולים בסופו של יום להגיע לידי חולה שלא רק שלא יבריא ממחלתו אלא שמצבו אף יחמיר בקבלו צרופה לא נכונה אשר תגרום לו לנזקי גוף קשים .

לתיאום פגישה במשרדנו התקשרו 03-6124355

להלן קישורים חשובים  בנושא :

משרד הבריאות

מדינת ישראל – הרשות השופטת