contact us

03-6124355

03-6124355 | 04-6860977 | 052-3422990

זמינים לכל שאלה.

facebook

נפילה במדרגות

תאונות נפילה במדרגות

מי מאתנו לא איבד את שיווי משקלו לפחות פעם בחייו בעת הירידה או העליה במדרגות ? שבריר של שניה מבדיל לעיתים בין התאזנות על המדרגה לבין נפילה ופציעה. לצערנו נפילות במדרגות הן אחת התאונות היותר שכיחות.

מדרגות לקויות, שבורות, רטובות, עקומות וכד' , כל אלה מהווים מכשול ומפגע ברור לכל מי שמבקש לעשות שימוש סביר במדרגות.

ראו לדוגמה את התיק ת"א 205521/02 רעיה רחל נ' ד"ר ריקרדו ברץ. דובר בתובעת אשר הגיעה למרפאתו של הרופא המטפל ומעדה כבר בכניסה למרפאה, בגלל ליקוי בניה חמור שהיה בגרם המדרגות.

לאחר הליך משפטי ממושך, קבע ביהמ"ש שהליקוי היה כה חמור ויצר מצב שאדם סביר לא יכול היה להתכונן אליו בעת הכניסה למרפאה, עד כי גם השלט שהיה מצוי במקום המזהיר מפני המדרגות, לא היה בו כדי לסייע. בסופו של יום ביהמ"ש קבע כי יש לפצות את התובעת בסך 100,000 ₪, פיצוי אשר הולם היטב את נזקיה והפסדיה של התובעת.

חשוב לדעת כי החוק מסדיר את הנושא בצורה ברורה ומתייחס בתקנות הנדרשות לכל סוגי המדרגות : מדרגות נעות, מדרגות מתכת, מפלסים, מדרגות מתקפלות, מדרגות ספירליות וכיו"ב. ההוראות משתנות אף בהתאם למיקום המדרגות : מדרגות פנים וחוץ, מדרגות במבנים ציבוריים ומדרגות חדרי מדרגות וכד'.

התקנים יורדים לרזולוציה של גובה הרום ורוחב השלח , היעדר מעקה ומידת הצורך בו, היעדר פסים למניעת החלקה, ותקנות רבות נוספות שכל מטרתן להפוך את המדרגות המשמשות אותנו מידי יום לדבר בטוח ותקני.

מי שאחראי על יישום כל אותם התקנים, הם לרוב מחזיק המקום ובעל המקרקעין. אך לעיתים האחראיות יכולה ליפול גם על הגורם האחראי על התקנת המדרגות והצבתן או על ניקיונן.

בכל מקרה של נפילה במדרגות, חשוב לתעד את מקום הנפילה מיד בסמוך לאירוע התאונה, כמו גם את המפגע הרלוונטי או הסיבה שהובילה לנפילה ביחס לאותו גרם מדרגות.

חשוב לצלם את המדרגות בצורה ברורה , כך שניתן יהיה להבין לאיזה מפגע הנכם טוענים ומדוע מדובר במפגע.

במידה והיו ועדים לתאונה, רשמו את פרטיהם.

בהמשך חשוב לפנות לטיפול רפואי ובהזדמנות הראשונה לציין בפני הרופאים את סיבת הפציעה.

משרד עורכי – הדין דוד ניר, נזקי גוף , טיפל בעבר ומטפל גם היום בעשרות תיקים של נפילות ובמיוחד באירועי נפילה במדרגות.

בתיקים אלה משרדנו פועל תוך התייעצות עם מומחים בתחום ההנדסה ומומחי בטיחות, שיוכלו לתת חוו"ד ברורה בעניין הליקוי שגרם לנפילה וכך באפשרותנו להשיג את התוצאה הטובה ביותר לנפגע.

 

לתיאום פגישה במשרדנו התקשרו 03-6124355

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.