contact us

03-6124355

03-6124355 | 04-6860977 | 052-3422990

זמינים לכל שאלה.

facebook

פגיעה של ילד בקייטנה

החופש הגדול – זו התקופה שכולנו הכי אהבנו בתור ילדים. עם זאת, כשאנו מתבגרים והופכים להורים, זו נהיית התקופה הכי פחות אהובה והכי מדאיגה. מעבר להוצאות הכספיות הגדולות, ישנה הדאגה של מה עושים עם הילדים ואיך מעסיקים אותם חודשיים שלמים? תקופת הקייטנות נועדה לספק להורים קצת שקט, כמו גם הנאה גדולה ועיסוק לילדים. עם זאת, חשוב לזכור, כי ילדים בחופש נוטים להשתולל ולהשתובב, דבר אשר גורם לילדים רבים להיפגע.

מה עושים במידה וילדינו נפגע בקייטנה? מי נושא באחריות ואת מי ניתן לתבוע?

ככלל, ישנם שני מסלולים לתביעה: הראשון הינו תביעת חברת הביטוח המבטחת תלמידים בביטוח תאונות אישיות. כל ילד הנמצא במערכת החינוך, מגיל גן, מבוטח בביטוח תאונות אישיות. חלק מתשלומי ההורים למסגרות החינוך כולל על פי חוק את הביטוח הנ"ל. כאשר הפגיעה שנגרמה לילד מזכה בפיצוי לפי פוליסת הביטוח, ניתן לפנות לחברת הביטוח ולבקש ממנה פיצוי על פי חוזה הביטוח. כאן אין חשיבות לאופן בו ארעה התאונה או מי אשם, אלא רק בודקים את הנזק הנגרם כתוצאה מהתאונה. עם זאת, לרוב האחריות תתחלק בין המזיק לבין המבטח, מאחר והפוליסה לא תמיד מכסה את כל הנזק ועל כן נגיש תביעה כנגד כל הגורמים המעוולים על-מנת לקבל את הפיצוי המלא, מה שמוביל אותנו למסלול השני – תביעת נזיקין. במידה והתאונה או הפגיעה נגרמו בשל ליקוי בטיחות או רשלנות של העירייה או משרד החינוך, נפנה לתבוע ישירות את האחראים לכך. במידה ויימצא כי המדריכים לא מנוסים מספיק או לא השגיחו כראוי, הדבר עשוי להוות עילה לתביעה נזיקית כנגד הקייטנה וכנגד האחראים לה.

להלן דוגמא: במקרה שארע בקייטנה באשדוד, התובע, אשר היה בן 10 בזמנו, הצטרף לקייטנה אשר הופעלה על-ידי המתנ"ס בעיר אשדוד. באחד מימי הקייטנה, הלכו הילדים לבריכת השחייה בעיר. במרכז הדשא שבבריכה הוצב מתקן גלישה מתנפח. התובע וחבריו טיפסו על המתקן, ללא כל הדרכה מצד המדריכים וללא כל השגחה מצדם. הילדים עלו על המתקן בצפיפות ובדוחק. התובע קפץ מהמתקן ונחת ישירות על ילד אחד ונפגע בידו. לאחר האירוע, הגיע למקום מדריך מטעם הקייטנה והתובע פונה לבית-החולים. הרופאים אבחנו לתובע שבר ביד ונאלצו לגבס את היד ואף לקבוע בה מסמרים, כאשר נאלץ בשל כך להיות מאושפז במשך מספר ימים. התובע הגיש, באמצעות הוריו, תביעה נזיקית כנגד החברה הארצית למתנסים, אשר הינה באחריות משרד החינוך וכן כנגד החבר העירונית אשדוד אשר הפעילה את המתנ"ס אשר הפעיל את הקייטנה. לאחר ההליכים המשפטיים, בית-המשפט קבע כי הייתה רשלנות מצד הגורמים, וזאת משום שהילדים עשו שימוש במתקן בחוסר סדר ובצפיפות. מדריכים מטעם הקייטנה היו יכולים להסדיר את עלייתם של הילדים ולמנוע מהם להשתולל ברמה המסכנת את בריאותם הפיזית. בית-המשפט פסק כי החברה העירונית אשדוד וכן החברה הארצית למתנ"סים נושאות בנזקיו של הקטין, כאשר סכום הפיצוי הכולל עבור הנפגע יהיה על סך 172,500 ₪.

תביעה נזיקין רלוונטית רק במידה וקיים מישהו אשם בפציעה, ולכן חשוב מאד ישר לאחר התאונה לצלם את המקום, את הפציעה ולאסוף טענות ועדים שהיו בסביבה בקרות התאונה. לעתים הפציעה לא תיגרם בשל ליקוי בטיחותי של המקום, אלא בהיעדר השגחה מספקת מצד המדריכים, או קיום פעילויות מסוכנות. לכן, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף, על-מנת שיעזור לכם לשקול את כל הגורמים הרלוונטיים עד לכדי כדאיות התביעה הנזיקית.

במהלך השנים משרדנו טיפל בעשרות מקרים של נזקי גוף שנגרמו לילדים, הן במסגרות החינוכיות והן מחוץ לשעות הפעילות של המסגרת החינוכית, כך שאנו בעלי ניסיון רב בכל הקשור לניהול משא

ומתן עם חברות ביטוח, עיריות וכל הגורמים האחרים, כמו גם בהליך המשפטי עצמו- החל מאסיפת החומרים ועד לקבלת הפיצוי המבוקש.

 

לתיאום פגישה במשרדנו התקשרו 03-6124355

להלן קישורים חשובים  בנושא :

משרד החינוך

מדינת ישראל הרשות השופטת

                                                                         

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.